• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Anasayfa Manşet Haberler
MANŞET HABERLER
İDARELERİN YANLIŞ UGULAMALARINA KARŞI İKİ BAŞVURU PDF Yazdır E-posta
Yazar admin   
Salı, 15 Nisan 2014 16:06

Türk İmar-Sen İllerde çalışanların uğradığı haksızlıkların giderilmesi ve İdarelerin yanlış uygulamalarına son verilmesi için girişimlerini sürdürüyor

Kütahya’da Tüm Çalışanlara Ödeme Yapılmalı

Bu çerçevede Kütahya’da il öz İdaresi çalışanları için yapılan sosyal denge tazminatı oranları başlıklı 6. Maddesi gereğince yapılan ödemelerde ortaya çıkan ihtilaflar nedeniyle açılan davaların çalışanlar lehine kazanılması üzerine Valiliğe sendikamız tarafından bir başvuru yapıldı. Yapılan başvuruda davalar sonucunda bir kısım ilgiliye ödeme yapıldığı bir kısım çalışanların ise ödeme kapsamı dışında tutulduğuna dikkat çekildi. İdarenin işlemlerinde tek düze uygulaması gerektiğine dikkat çekilerek tüm ilgililere ödeme yapılması istendi.

Aydın’da Haksız Geçici Görevlendirmeler

Aydın Çevre ve Şehircilik İl müdürlüğünde görevli iki tekniker üyemizin Milli Eğitim İl müdürlüğüne bir yılda 2 ayı geçecek şekilde geçici görevlendirme yapılması üzerine Aydın Valiliğine başvuru yaptık. Yaptığımız başvuruda söz konusu görevlendirmelerin mevzuata aykırı olduğuna dikkat çekerek ilgililerin görev yerlerine dönmesi için  gerekli işlemlerin yapılmasını istedik

 
TÜRKİYE KAMU-SEN 5.OLAĞAN GENEL KURULU TAMAMLADI PDF Yazdır E-posta
Yazar admin   
Pazartesi, 14 Nisan 2014 06:07

Türkiye Kamu-Sen 5.Olağan Genel Kurulu bugün yapılan Yönetim Kurulu, Denetleme ve Disiplin Kurulu seçimlerinin ardından tamamlandı.

Seçimlerde, Genel Başkan İsmail Koncuk güven tazelerken, Türkiye Kamu-Sen'in yeni dönemdeki Yönetim Kurulu ise şu isimlerden oluştu;

 

İsmail Koncuk          Genel Başkan

Önder Kahveci         Genel Sekreter

İlhan Koyuncu          Genel Mali Sekreter

Fahrettin Yokuş        Genel Teşkilatlandırma Sekreteri

Hazım Zeki Sergi      Genel Eğitim Sekreteri

Necati Alsancak        Genel Toplu Sözleşme Sekreteri

Mehmet Özer             Genel Mevzuat Sekreteri

Sedat Yılmaz             Genel Basın Sekreteri

Ahmet Demirci          Genel Dış İlişkiler Sekreteri

Şerafeddin Deniz       Genel Sosyal İşler Sekreteri

 

Yönetim Kurulu Yedek Listesi

 

Hasan Hüseyin Yılmaz

Musa Akkaş

Mustafa Genç

Ahmet Gümüş

Mustafa Tümer

Kadir Kolat

Suat Tanyeri

Hasan Gezgin

Mustafa Kızılöz

Ahmet Parmaksızoğlu

 

Disiplin Kurulu:

Seyfi Bayrak

Mustafa Yiğit

Erdal Polat

Musa Canlı

Ahmet Özkan Ertekin

 

Disiplin Kurulu Yedek Listesi:

Türkan Kırımlıoğlu

Recep Arslan

Dilaver Sarıca

Bingöl Doğan

Yakup Yavuz

 

Denetleme Kurulu:

Coşkun Dilber

Reşit Kılıç

Metin Memiş

Zeynel Abidin Büyükarslan

Alaaddin Göllüoğlu

 

Denetleme Kurulu Yedek Listesi:

Ümit Çolak

Mustafa Reşat Yücel

Atila Ayhan

Turgut Gül

Erdal Şen

 

Türkiye Kamu-Sen 5.Olağan Genel Kurulunun kapanışında bir teşekkür konuşması yapan Genel Başkan İsmail Koncuk,"Tüm delegelerimize teşekkür ediyorum.Misyonumuza uygun olarak önümüzdeki dört yılda da faaliyetlerimizi daha da genişleterek sürdüreceğiz.Allah hepimizin yar ve yardımcısı olsun,hepimize hayırlı ve uğurlu olsun,Allah utandırmasın"dedi.

Pazartesi, 14 Nisan 2014 08:24 tarihinde güncellendi
 
YENİ HİZMET BİNAMIZI DUALARLA AÇTIK PDF Yazdır E-posta
Yazar admin   
Cuma, 11 Nisan 2014 15:21

20. Kuruluş yıldönümü etkinliklerimiz çerçevesinde temeli atılan, harcında emek, temelinde alın teri, demirinde birlik ve dayanışma olan , büyük özveri ve çalışmayla kısa sürede tamamlanan Türkiye Kamu-Sen konfederasyonu yeni hizmet binasının açılışı büyük bir coşku ve heyecanla gerçekleştirildi.

 

Cuma namazının hemen ardından gerçekleştirilen törene başta Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik, MHP Genel Bşk.Yrd. Atilla Kaya, Mevlüt Karakaya, Reşat Doğru, Milletvekilleri, Mehmet Günal, Hasan Hüseyin Türkoğlu, Behiç Çelik, Şenol BalMhp MYK üyesi Hamit Ayanoğlu, BBP Genel Bşk.Yrd. Ahmet Gürhan, Devlet Personel Başkanı Mehmet Ali Kumbuzoğlu, Türkiye Kamu-Sen Kurucu Genel Başkanı Ali Işıklar, İlksan Yönetim Kurulu Başkanı Tuncer Yılmaz, Türk-İş eski Başkanı Salih Kılıç, Yol-İş Genel Başkanı Ramazan Ağar, Çalışma Bakanlığı Müsteşar vekili ve Müsteşar yardımcıları, sanatçı Ahmet Şafak, Şehit Aileleri Dernekleri Federasyonu Genel Başkanı Hamit Köse, Türk Dayanışma Konseyine bağlı kuruluşlarımızın Genel Başkanları ve yöneticileri, Azerbaycan Hemkarlar İttifakı Konfederasyonu Başkanı ve Milletvekili Settar Mehbaliyev  Irak, ve Doğu Türkistan dernekleri temsilcileri, Gazeteciler, Türkiye Kamu-Sen’e bağlı sendikalarımızın Genel Başkanları, Genel Merkez Yöneticilerimiz, İl Temsilcilerimiz, Şube Başkanlarımız, Şube Yönetim Kurulu üyelerimiz, Sivil Toplum Örgütlerinin yöneticileri, Türkiye Kamu-Sen’e gönül veren üyelerimiz ve çok sayıda davetli katıldı.

 

KONCUK: YENİ HİZMET BİNAMIZ BİRLİK VE BERABERLİĞİMİZİN VE HUZURUMUZUN ABİDESİDİR

 

Tören, Gazi Mustafa Kemal Atatürk, silah arkadaşları ve tüm şehitlerimiz için saygı duruşu ve İstiklal marşıyla başladı. Mehteran ekibinin konserinin ardından kürsüye gelen Türkiye Kamu-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk, yeni hizmet binamızın kamu çalışanları ve Türkiye Kamu-Sen ailesine hayırlı olmasını diledi.

 

Koncuk, “Değerli arkadaşlarım yeni hizmet binamız esasen Türkiye Kamu-Sen’in birlik ve beraberliğinin ve bunun yarattığı huzurun bir abidesidir. Ben bu binayı yapmada emeği geçen başta Genel Başkanlarımıza ve tüm teşkilatımıza yürekten teşekkür ediyorum.

 

Biz binayı gerçekten parasız yaptık ve imanla yaptık. Binamız yaklaşık 16 bin metrekarelik bir alan sahiptir. Binamız içerisinde Sendikalarımızın kendi kullanım alanları ile birlikte 117 yataklı bir misafirhanemizde bulunuyor. Bu önemli yapılar kurumsallaştığımızın bir göstergesidir. Türkiye Kamu-Sen’in ardından diğer memur sendikaları da elbette böyle hizmet binaları yapacaktır.

 

Diğer sendikalar bizleri hep öncü sendika olarak görüyorlar. Bizim arkamızdan onlarında böyle hizmet binaları yapmalarından biz memnuniyet duyarız. Ben hepinize tekrar sonsuz teşekkürlerimiz sunuyorum, hizmet binamızın Türkiye Kamu-Sen ailesine, kamu çalışanlarına, vatanımıza ve milletimize hayırlı ve uğurlu olmasını temenni ediyorum.” dedi.

 

ATİLLA KAYA: TÜRKİYE KAMU-SEN KAMU ÇALIŞANLARININ BAYRAKTARLIĞINI YAPAN YEGANE KONFEDERASYONDUR

 

Genel Başkanımızın ardından konuşma yapan MHP Genel Başkan Yardımcısı Atilla Kaya’da hizmet binamızın kamu çalışanlarına ve Türkiye Kamu-Sen teşkilatına hayırlı olmasını diledi. Kaya, “Bugün burada açılışını gerçekleştirdiğimiz yeni hizmet binasının hayırlı çalışmalara vesile olmasını yüce Allah’tan niyaz ediyorum.

 

Bu zor şartlarda mütevazi imkanlarla memurun hak arayışı mücadelesinin bayraktarlığını yapmış Türkiye Kamu-Sen’in başlangıcından bugüne kadar her aşamasında emeği geçen tüm mensuplarını minnet ve şükranla anıyorum. Hayırlı ve uğurlu olsun” dedi.

 

FARUK ÇELİK: TÜRKİYE KAMU-SEN ÇALIŞMA HAYATININ EN ÖNEMLİ VE ETKİN AKTÖRÜDÜR

 

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik ise, Türkiye Kamu-Sen’in çalışma hayatında son derece etkin bir konfederasyon olduğuna vurgu yaparak, yeni hizmet binasının hayırlı ve uğurlu olmasını temenni etti. Çelik, “ 1992 yılında kurulan ve yaklaşık 450 bin üyesi olan Türkiye Kamu-Sen çalışma hayatımızın en önemli aktörlerindendir.

 

Bende bu hak,hukuk ve alın teri mücadelesinde emeği geçen herkesi saygıyla anıyorum, sizlere de başarılar diliyorum. Kamu çalışanlarının beklentilerinin olduğunun bilincindeyiz. Yaptığımız toplantılarda  bu sorunların çözümü noktasında çok ciddi emek sarf ediyoruz.

 

Sayın Genel Başkan İsmail Koncuk’un da ifade ettiği gibi her zaman diyalogdan yanayız. Bu diyaloglar sorunların çözümünü daha da hızlandıracaktır. Türkiye Kamu-Sen’in hizmet binası gerçekten herkesin imreneceği bir bina olarak göze çarpmaktadır. Ben bu muhteşem binanın tüm Türkiye Kamu-Sen ailesine ve kamu çalışanlarına hayırlı olmasını diliyor hepinize saygılar sunuyorum” dedi.

 

Konuşmaların ardından hizmet binamızın açılışı dualar eşliğinde hep birlikte kesilen kurdele ile tamamlandı.

 

Cuma, 11 Nisan 2014 15:33 tarihinde güncellendi
 
Misafirhanemiz Faaliyete Geçti PDF Yazdır E-posta
Yazar admin   
Cuma, 11 Nisan 2014 08:44

Konfederasyonumuzun yeni hizmet binası bünyesinde bulunan 39 odalı, 117 yataklı misafirhanemiz  üyelerimizin hizmetine girdi.

2 kişilik odalardan 6 kişilik odalara kadar çeşitli alternatiflerin sunulduğu yeni misafirhanemizde, geniş odalar, uydu yayınlı tv ve internet, oda termostatlı klima, 24 saat sıcak su gibi birçok hizmet yer alırken, her şey üyelerimiz ve yakınlarının konforu düşünülerek tasarlandı.

Misafirhanemizde konaklamak isteyen üyelerimiz aşağıdaki iletişim numaralarını doğrudan arayarak rezervasyon yaptırabilecektir. Bir gün öncesinde öğlene kadar teyid edilmeyen rezervasyon iptal edilecektir.

Misafirhanemizin üyelerimize hayırlı olmasını diliyoruz.

İLETİŞİM NUMARALARI:

Tel: 0 (312) 424 09 65

Fax: 0 (312) 424 09 66

Adres: Erzurum Mah. Talat Paşa Bulv. No: 160 Cebeci / ANKARA

 
KAYSERİ'DE AFAD ÇALIŞANLARI İLE BİR ARAYA GELDİK PDF Yazdır E-posta
Yazar admin   
Perşembe, 10 Nisan 2014 15:26

Genel Başkanımız Necati Alsancak İl ziyaretleri yaparak çalışanlar ile bir araya gelmeye devam ediyor. Genel Başkanımız son olarak Kayseri'ye yaptığı çalışma ziyaretinde AFAD çalışanları ile bir araya geldi. Kayseri İl Afet Acil Müdürlügü ve Arama Kurtarma'da görevli arkadaşları ziyaret ederek sorunlarını il temsilcimiz birlikte dinledi

 
GENEL BAŞKANIMIZ EGE BÖLGESİNDE PDF Yazdır E-posta
Yazar admin   
Perşembe, 03 Nisan 2014 15:24

Genel Başkanımız Necati Alsancak Teşkilatımızla ve çalışanlarla bir araya gelmeye devam ediyor. İl ziyaretleri kapsamında Egede bölgesinde bulunan Genel Başkanımız Necati Alsancak Genel Başkan Yardımcımız Şahin Ofli ile birlikte Uşak, Manisa, Aydın, Denizli ve İzmir’i ziyaret ediyor.

 Genel Başkanımız Ziyaretlerde hizmet kolumuza yeni dahil olan AFAD çalışanları ile toplantılar gerçekleştirdi. Toplantılarda Türk İmar-Sen’in AFAD çalışanlarının her zaman yanında olacağını belirten Alsancak “ Biz gerçek sendikacılığın temsilcisiyiz. AFAD çalışanlarını sıkıntılarını ve sorunlarını biliyoruz. İl ziyaretlerimizde yaptığımız görüşmelerde çalışanların beklentilerini alıyoruz. Sorunları çözmek için var gücümüzle çalışıyoruz. AFAD personeli bize destek versin. Mücadelemizde bizimle birlikte olsun el birliği ile sorunları kısa zamanda çözeceğiz” dedi.

İl ziyaretlerinde hizmet kolumuzdaki diğer kurumlarda da toplantılar gerçekleştiren Genel Başkanımız Necati Alsancak kamu çalışanlarının toplu sözleşmede attıkları imza ile 2 yıllarını hesap eden malum sendikadan hesap sorması gerektiğini ifade etti.

Cumartesi, 05 Nisan 2014 06:26 tarihinde güncellendi
 
Genel Başkanımız Eskişehir, Afyon ve Kütahya’yı Ziyaret Etti. PDF Yazdır E-posta
Yazar admin   
Çarşamba, 02 Nisan 2014 14:02

Genel Başkanımız Necati Alsancak İl ziyaretlerine devam ederek teşkilatımız ve çalışanlarla bir araya gelmeye devam ediyor.

Genel Başkanımız Necati Alsancak Ankara 4 Nolu Şube Başkanımız Etem Yaşar Yılmaz ile birlikte Eskişehir, Afyon ve Kütahya’yı ziyaret etti.

Bu illerde Genel Başkanımız  tüm kurumlarda görüşmeler yaparak çalışanların sorunlarını dinledi ve tespit etti.  İdarecilerle de görüşerek  çalışanların taleplerini ve sıkıntılarını aktardı.

Perşembe, 03 Nisan 2014 10:43 tarihinde güncellendi
 
TAŞRADA GÖREVLİ ÇEVRE ve ŞEHİRCİLİK ÇALIŞANLARININ SORUNLARI İÇİN BAŞVURU PDF Yazdır E-posta
Yazar admin   
Salı, 01 Nisan 2014 12:48

Sendikamız Türk İmar-Sen sorunların çözümü için girişimlerini sürdürmeye devam ediyor. İl gezileri başta olmak üzere alanda tespit ettikleri sorunların çözülmesi ve çalışanların taleplerinin yerine getirilmesi için Genel Merkez Yönetim Kurulumuz Kurumlara başvurular yapıyor.

Son olarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na bir başvuru yapılarak sorunlara çözüm istendi.

Başvuruda bazı illerde görev yapan personelin teknolojik imkânlardan faydalandırılmadığı, bilgisayar tahsis edilmediğinin görüldüğüne dikkat çekildi.

Başvuruda servis imkânından mahrum bırakıldıklarına da dikkat çekilerek teknikerlerin lisans tamamlaması konusunda KİK kararlarına rağmen çalışma yapılmadığı, Mevzuata uygun Yapım İşleri Kontrol Yönetmeliği çıkarılmadığı belirtildi.

Başvuruda ayrıca bu konularda acil çalışma yapılması istenirken böylelikle daha iyi hizmet sunulacağı belirtilerek sendikamıza da bilgi verilmesi istendi. 

Salı, 01 Nisan 2014 12:52 tarihinde güncellendi
 
YÖNETİM KURULUMUZ İLLERDE ÇALIŞANLARLA BİR ARAYA GELİYOR PDF Yazdır E-posta
Yazar admin   
Cuma, 28 Mart 2014 15:13

Genel Başkanımız Necati Alsancak ve Genel Başkan Yardımcılarımız Şahin Ofli ve Salih Demir ile birlikte BoluDüzceSakarya ve İzmit’te çalışanlarla bir araya geldi. Yönetim KurulumuzKurum ziyaretleri gerçekleştirerek üyelerimizin sorunlarını ve taleplerini dinlediler. Ziyaretlerde ayrıca hizmet kolumuza dahil olan  İl Afet ve Acil Durum Yönetimi Müdürlükleri çalışanları ile de görüşmeler yapılıp, teşkilat çalışması gerçekleştirildi

Pazartesi, 31 Mart 2014 11:06 tarihinde güncellendi
 
TÜRKİYE ORTA ÇAĞ ZİHNİYETİNİ YAŞIYOR PDF Yazdır E-posta
Yazar admin   
Perşembe, 27 Mart 2014 13:28
KONCUK: TÜRKİYE ORTA ÇAĞ ZİHNİYETİNİ YAŞIYOR    

Türkiye Kamu-Sen Genel Merkez Yöneticileri, Şube Başkan ve Yönetim Kurulu Üyeleri istişare toplantısı yeni hizmet binamızda yapıldı.

 

İstişare toplantısında bir konuşma yapan Konfederasyonumuzun Genel Başkanı İsmail Koncuk, yeni hizmet binamızın hayırlı ve uğurlu olmasını dileyerek, açılışın 11 Nisan 2014 Cuma günü Cuma namazının ardından yapılacağını söyledi.

 

KONCUK: EVLATLARIMIZA, TORUNLARIMIZA BU ÜLKEYİ İYİ BİR ŞEKİLDE TESLİM ETMELİYİZ

 

Ülke gündemi ve çalışma hayatına dair değerlendirmelerde bulunan Genel Başkan İsmail Koncuk, hafta sonu yapılacak olan 30 Mart seçimlerinde Türkiye’nin geleceğinin oylanacağının altını çizdi. Koncuk,  “Bu ülkeyi çocuklarımıza torunlarımıza iyi bir şekilde teslim etmeliyiz” dedi. Koncuk, “ 30 Mart seçimleri bir yerel seçim olmaktan çıkmıştır. Bu seçimler Türkiye’nin kaderinin oylanacağı bir seçime dönüşmüştür. Tek bir insana demokrasimizi, Hukukumuzu, evlatlarımızın geleceğini feda ettik. Türkiye tüm dünyada gelişmiş ülkeler nezdinde itibarını da sıfırladı. Türkiye karanlık bir dönem yaşamaktadır. Şu yaşananlar orta çağ Avrupa’sı zihniyetine benzemektedir. Twitter kapatılıyor, “kökünü kazıyacağım” diyor. Hür düşüncenin önüne engel koyuyor, istediğimi yapar kimseye hesap vermem diyor.

 

Bizler Türkiye Cumhuriyeti Devletini, bu coğrafyayı tesadüfen bulmadık. Çok büyük bedeller ödedik bu ülke için . Kimsenin kara kaşına kara gözüne bu ülkenin geleceğini feda edemeyiz.

Türkiye artık bir karar vermelidir. Bu ülkenin geleceğine dair karar vereceğiz. ‘Türkiye anladığımız anlamda olgun, kâmil bir devlet olmaktan uzaklaşsın, milli birliğimiz ve bütünlüğümüz yerle yeksan olsun, milletimizin parası çarçur edilsin ama sevdiğim insan o koltukta otursun’ mu diyeceğiz, yoksa ‘Böyle olmaz’diyeceğiz. Bu ülke şehitlerimizin emanetidir ve bu emaneti evlatlarımıza, torunlarımıza iyi bir şeklide teslim etmeliyiz” dedi.

 

KONCUK: CİDDİ BİR EKONOMİK KRİZ YAKLAŞMAKTADIR

 

Türkiye’nin ekonomik gidişatını da değerlendiren Genel Başkan İsmail Koncuk, “Ekonomik krizin ayak sesleri giderek artıyor” dedi. Koncuk, “Türkiye’nin cari açığı 65 milyar dolara ulaştı. Cari açığın artması, yeni vergi yükü demektir, kamu çalışanlarına yapılacak zammın daha az olması, çiftçinin ürününün para etmemesi, esnafın kepenk kapatması demektir.

 

Türkiye ekonomisi 2010 yılından beri kötü günler yaşıyor. 17 Aralık tarihinden sonra ekonomik krizin ayak sesleri biraz daha arttı. Dolar yükseldi, kamu çalışanlarının alım gücü dolar karşısında yüzde 16 oranında azaldı. Yüzde 5.3 olarak ilan edilen enflasyon hedefinin orta noktası yüzde 6.6’ya çıkarıldı. 2014 yılının sonunda çift haneli enflasyon rakamları ile karşılaşacağız.

 

Ortalama devlet memurlarının maaşına yapılan zam yüzde 5.2’dir. 2014 yılının sonunda enflasyonun yüzde 10 ve üzerinde olacağı tahmin edilmektedir. 2014 yılında cari açık, GSMH’nin yüzde 7.5-8’ine ulaşabilir. Peki şu anda siyasi istikrar var mı? Siyasi istikrarın temeli siyasi güvendir. Sadece millet olarak güven duymanız da yetmez; uluslararası alanda da Türkiye’nin demokrasisine, yargı bağımsızlığına, insan haklarına güven duyulması gerekmektedir. Zira demokrasinin iğdiş edildiği hiçbir ülkeye yatırım yapılmaz” dedi.

 

KONCUK: YETKİ ARTIK TÜRKİYE KAMU-SEN’DE OLMALIDIR

 

Yaklaşan yetki dönemine vurgu yapan Genel Başkan İsmail Koncuk, “Türkiye Kamu-Sen’in yetkiyi alması gerektiğini bunun kamu çalışanlarının hak mücadeleleri için bir zorunluluk olduğunu söyledi. Koncuk, “ Şu anda yetki döneminin içerisindeyiz. Önümüzde son derece az bir süre kaldı. Bu dönem kamu çalışanlarının hakları bakımından önem taşımaktadır.

 

Ben bütün arkadaşlarımdan bu yetki döneminde sonuna kadar sıkı bir çalışma içinde olmalarını istiyorum. Sayılı günler çabuk gelir geçer, Genel Merkez yöneticilerimiz, Şube Başkanlarımız bu süreci en iyi şekilde değerlendirmeliyiz. Bu sene inşallah 500 bin rakamını geçeceğiz. Bu hepimizin gayretleriyle ve fedakarca çalışmasıyla gerçekleşecektir” dedi.

 

İstişare toplantımıza Genel Başkan İsmail Koncuk ile birlikte bağlı sendikalarımızın Genel Başkanları, Genel Merkez yöneticilerimiz, Şube Başkanlarımız ve Şube Yönetim Kurulu Üyelerimiz katıldı

 
YÖNETİM KURULUMUZDAN KURUM YÖNETİCİLERİNE ZİYARET PDF Yazdır E-posta
Yazar admin   
Çarşamba, 26 Mart 2014 21:53

Genel Başkanımız Necati Alsancak ile Genel Başkan Yardımcılarımız Salih Demir ve Şahin Ofli Kurum ziyaretleri yaparak yöneticilerle çalışanların sorunlarını ve taleplerini görüştü.

Tapu Kadastro

İlk olarak Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü İnsan Kaynakları Daire Başkanı Sayın Abdullah Oğultay ziyaret edildi. Ziyarette görevinin hayırlı olması temenni edilerek çalışanların sıkıntıları aktarıldı.  Görevde Yükselme  Yönetmeliği ile ilgili görüş bildirildi.

Karayolları

Daha sonra Genel Başkanımız Necati Alsancak ile Genel başkan Yardımcılarımız Salih Demir ve Şahin Ofli Karayolları Genel müdür Yardımcıları Sayın İhsan Akbıyık ve Uğur Kenan Adiloğlu’nu ziyaret ettiler.

Karayollarında rotasyon uygulaması, lojmanlar ve çalışanların mali sorumluluk altında kalması gibi temel bazı sorunları dile getirerek çalışanların taleplerinin dikkate alınmasını istediler.

AFAD

Son olarakta AFAD ( Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı) Başkanı Dr. Fuat Oktay ile bir görüşme gerçekleştirildi.

Perşembe, 27 Mart 2014 13:24 tarihinde güncellendi
 
TAPU VE KADASTRO PERSONELİ GÖREVDE YÜKSELME YÖNETMELİĞİ YAYINLANDI PDF Yazdır E-posta
Yazar admin   
Salı, 25 Mart 2014 22:45

 

 

Tapu ve Kadastro Personeli Görevde Yükselme Yönetmeliği Bugünkü Resmi Gazetede Yayınlandı

 

 

26 Mart 2014 ÇARŞAMBA

Resmi Gazete

Sayı : 28953

YÖNETMELİK

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı (Tapu ve KadastroGenel Müdürlüğü)'ndan:

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ PERSONELİ GÖREVDE

YÜKSELME VE UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ YÖNETMELİĞİ

BİRİNCİ BÖLÜM

AmaçKapsamDayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1 - (1) Bu Yönetmeliğin amacı; liyakat ve kariyer ilkeleri çerçevesinde, hizmet gerekleri ve personel planlaması esas alınarakTapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünde görev yapanDevlet memurlarının görevde yükselme ve unvan değişikliğine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2 - (1) Bu YönetmelikTapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünde 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi olarak görev yapan personelden 5 inci maddede sayılan kadrolara, görevde yükselme veya unvan değişikliği suretiyle atanacakları kapsar.

Dayanak

MADDE 3 - (1) Bu Yönetmelik, 25/11/2010 tarihli ve 6083 sayılı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 9 uncu maddesinin birinci fıkrası, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile 15/3/1999 tarihli ve 99/12647 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmelik hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4 - (1) Bu Yönetmelikte geçen;

a) Alt görev: 27/9/1984 tarihli ve 3046 sayılı Kanunda belirtilen hiyerarşik kademeler çerçevesinde daha alt hiyerarşi içindeki görevleri,

b) Aynı düzeyde görev: Hiyerarşi, görev, yetki ve 

sorumluluk

 açısından aynı grupta ya da aynı grup içinde gösterilen aynı alt görev gruplarında ve aynı düzeyde yer alan kadro unvanlarını,

c) Genel Müdür: Tapu ve Kadastro Genel Müdürünü,

ç) Genel Müdürlük: Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünü,

d) Genel Müdürlük teşkilatı: Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün merkez, taşra ve döner sermaye işletmesi teşkilatını,

e) Görev grupları: Aynı düzeydeki unvanların yer aldığı grupları,

f) Görevde yükselme: 5 inci maddede sayılan kadrolara aynı veya başka görev gruplarından yapılacak atamaları,

g) Görevde yükselme sınavı: Kadastro müdürü, tapu müdürü, tapu ve kadastro eğitim müdürü, halkla ilişkiler müdürü, bilgi işlem merkezi müdürü ve şube müdürü kadrolarına atanacaklar için yapılan yazılı ve sözlü sınavı, 5 inci maddenin birinci fıkrasındaki diğer unvanlara atanacaklar için yapılan yazılı sınavı,

ğ) Hizmet süresi: Aylıksız izinli geçen süreler hariç, muvazzaf askerlik süresi dahil olmak üzere, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 68 inci maddesinin birinci fıkrasının (B) bendinde sayılan süreleri,

h) İş günü: Ulusal bayram ile genel ve hafta sonu tatil günleri hariç diğer günleri,

ı) Personel: Genel Müdürlük teşkilatı kadrolarında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi olarak görev yapan Devlet memurlarını,

i) Unvan değişikliği: En az ortaöğretim düzeyinde mesleki veya teknik eğitim sonucu ihraz edilen unvanlara ilişkin görevlere yapılan atamaları,

j) Unvan değişikliği sınavı: En az ortaöğretim düzeyinde mesleki veya teknik eğitim sonucu ihraz edilen unvanlara ilişkin kadrolara atanacaklar için yapılan yazılı sınavı,

k) Üst görev: 3046 sayılı Kanunda belirtilen hiyerarşik kademeler çerçevesinde daha üst hiyerarşi içindeki görevleri,

ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliğine İlişkin Esaslar

Görev grupları

MADDE 5 - (1) Bu Yönetmelik kapsamında görevde yükselmeye tabi kadrolar aşağıda belirtilmiştir.

a) Yönetim hizmetleri grubu;

1) Kadastro müdürü, tapu müdürü, tapu ve kadastro eğitim müdürü, halkla ilişkiler müdürü, bilgi işlem merkezi müdürü ve şube müdürü,

2) Tapu sicil müdür yardımcısı.

b) Araştırma ve planlama hizmetleri grubu;

1) Uzman, eğitim uzmanı ve araştırmacı.

c) İdari hizmetler grubu;

1) Kadastro üyesi ve kontrol memuru,

2) Bilgisayar işletmeni, memur, santral memuru, ambar memuru, arşiv memuru ve ayniyat memuru,

3) Şoför.

ç) Destek hizmetleri grubu;

1) Hizmetli ve dağıtıcı.

(2) Unvan değişikliğine tabi kadrolar;

a) Kontrol mühendisi, mühendis, mimar, şehir plancısı, pilot, avukat, matematikçi, fizikçi, istatistikçi, kimyager, biyolog, hemşire, laborant, programcı, rasıt, tekniker, kadastro teknisyeni, sağlık memuru ve teknisyen.

Görevde yükselmeye ilişkin şartlar

MADDE 6 - (1) Görevde yükselme suretiyle atanacaklarda görevde yükselme sınavında başarılı olmanın yanında aşağıdaki şartlar aranır:

a) Kadastro müdürü kadrolarına atanabilmek için;

1) Üniversitelerin harita, harita kadastro, jeodezi ve fotogrametri, geomatik mühendisliği veya en az dört yıllık ilgili diğer bölümlerinden mezun olmak,

2) En az on yıl hizmeti bulunmak,

3) Kontrol mühendisi veya mühendis kadrolarında en az iki yıl görev yapmış olmak,

b) Tapu müdürü kadrolarına atanabilmek için;

1) En az on yıl hizmeti bulunmak,

2) Tapu sicil müdür yardımcısı kadrosunda en az iki yıl çalışmış olmak,

3) En az dört yıllık yükseköğrenim mezunu olmak,

c) Tapu ve kadastro eğitim müdürü, halkla ilişkiler müdürü, bilgi işlem merkezi müdürü ve şube müdürü kadrolarına atanabilmek için;

1) En az on yıl hizmeti bulunmak,

2) En az dört yıllık yükseköğrenim mezunu olmak,

ç) Tapu sicil müdür yardımcısı kadrosuna atanabilmek için;

1) En az sekiz yıl hizmeti bulunmak,

2) 5 inci maddenin birinci fıkrasının (b) bendi, (c) bendinin (1) ve (2) numaralı alt bentleri ile ikinci fıkrasının (a) bendinde sayılan unvanlarda en az dört yıl hizmeti bulunmak,

3) En az dört yıllık yükseköğrenim mezunu olmak,

d) Uzman kadrolarına atanabilmek için;

1) En az sekiz yıl hizmeti bulunmak,

2) Kadastro üyesi, kontrol memuru, tekniker, kadastro teknisyeni, bilgisayar işletmeni, memur, arşiv memuru, rasıt, hemşire, laborant, sağlık memuru, santral memuru, ambar memuru, ayniyat memuru ve teknisyen kadrosunda en az iki yıl çalışmış olmak,

3) En az dört yıllık yükseköğrenim mezunu olmak,

e) Eğitim uzmanı kadrosuna atanabilmek için;

1) En az sekiz yıl hizmeti bulunmak,

2) Eğitim fakültelerinden veya fen-edebiyat fakültelerinin ilgili bölümlerinden mezun olmak,

3) Kadastro üyesi, kontrol memuru, tekniker, kadastro teknisyeni, bilgisayar işletmeni, memur, arşiv memuru, rasıt, hemşire, laborant, sağlık memuru, santral memuru, ambar memuru, ayniyat memuru ve teknisyen kadrosunda en az iki yıl çalışmış olmak,

4) En az dört yıllık yükseköğrenim mezunu olmak,

f) Kadastro üyesi ve kontrol memuru kadrolarına atanabilmek için;

1) En az altı yıl hizmeti bulunmak,

2) Tekniker veya kadastro teknisyeni kadrolarında çalışmış olmak,

3) En az iki yıllık yükseköğrenim mezunu olmak,

g) Bilgisayar işletmeni kadrosuna atanabilmek için;

1) Genel Müdürlük tarafından düzenlenen bilgisayar kursunda başarılı olmak veya Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanmış bilgisayar kullanım sertifikasına sahip olmak,

2) En az iki yıllık yükseköğrenim mezunu olmak,

ğ) Memur, santral memuru, ambar memuru, arşiv memuru ve ayniyat memuru kadrolarına atanabilmek için;

1) Şoför veya destek hizmetleri grubu kadrolarında en az beş yıl çalışmış olmak,

2) En az iki yıllık yükseköğrenim mezunu olmak,

h) Şoför kadrosuna atanabilmek için;

1) En az (B) sınıfı sürücü belgesine sahip olmak,

2) Destek hizmetleri grubu kadrolarında en az beş yıl çalışmış olmak,

3) En az ortaöğretim mezunu olmak,

gerekir.

Unvan değişikliğine ilişkin şartlar

MADDE 7 - (1) Unvan değişikliğine tabi kadrolara atanabilmek için unvan değişikliği sınavında başarılı olmanın yanında aşağıdaki şartlar aranır:

a) Kontrol Mühendisi kadrosuna atanabilmek için;

1) Üniversitelerin harita, harita kadastro, jeodezi ve fotogrametri, geomatik mühendisliği veya en az dört yıllık ilgili diğer bölümlerinden mezun olmak,

b) Mühendis (taşra) kadrosuna atanabilmek için;

1) Üniversitelerin harita, harita kadastro, jeodezi ve fotogrametri, geomatik mühendisliği veya en az dört yıllık ilgili diğer bölümlerinden mezun olmak,

c) Mühendis (merkez), mimarşehir plancısı, matematikçi, fizikçi, istatistikçi, biyolog, kimyager kadrolarına atanabilmek için;

1) Fakültelerin ilgili bölümlerinden mezun olmak,

ç) Rasıt kadrosuna atanabilmek için;

1) Üniversitelerin harita, harita kadastro, jeodezi ve fotogrametri, geomatik mühendisliği veya meslek yüksekokullarının harita-kadastro bölümü mezunu olmak,

d) Tekniker kadrosuna atanabilmek için;

1) Meslek yüksekokullarının harita-kadastro bölümlerinden veya dengi bölümlerden mezun olmak,

e) Kadastro teknisyeni kadrosuna atanabilmek için;

1) Meslek liselerinin ilgili bölüm mezunu olmak,

f) Teknisyen kadrosuna atanabilmek için;

1) Meslek liselerinin ilgili bölüm mezunu olmak,

g) Programcı kadrosuna atanabilmek için;

1) En az iki yıllık yüksekokulların bilgisayar programcılığı bölümünden mezun olmak veya dört yıl süreli yükseköğretim mezunu olup Milli Eğitim Bakanlığından onaylı programcı sertifikasına sahip olmak,

2) En az iki programlama dilini bilmek,

ğ) Pilot kadrosuna atanabilmek için;

1) En az fakülte veya dört yıllık yüksekokul mezunu olmak,

2) Pilot olabilmek için gerekli sertifika ve belgelere sahip olmak,

3) Pilotluk yapabileceğini sağlık kurulu raporu ile belgelendirmek,

4) Durumu, 7/12/1944 tarihli Uluslararası Sivil Havacılık Konvansiyonunun (ICAO) Ek-1'inde belirlenen kriterlere uygun olmak,

h) Avukat kadrosuna atanabilmek için;

1) Avukatlık ruhsatına sahip olmak,

ı) Sağlık memuru, hemşire, laborant kadrosuna atanabilmek için;

1) Üniversitelerin, yüksekokulların veya sağlık meslek liselerinin ilgili bölümlerinden mezun olmak,

gerekir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Sınav Esasları

Sınav şartı

MADDE 8 - (1) Kadastro müdürü, tapu müdürü, tapu ve kadastro eğitim müdürü, halkla ilişkiler müdürü, bilgi işlem merkezi müdürü ve şube müdürü kadrolarına görevde yükselme suretiyle atanacakların yazılı ve sözlü sınavda; diğer görevlere görevde yükselme suretiyle veya unvan değişikliği suretiyle atanacak personelin ise yazılı sınavda başarılı olmaları gerekir.

(2) Yazılı sınav Genel Müdürlük tarafından yapılabileceği gibi, Ölçme, Seçme ve YerleştirmeMerkezi Başkanlığına, Milli Eğitim Bakanlığına, Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü Genel Müdürlüğüne veya yükseköğretim kurumlarından birisine yaptırılabilir.

(3) Yazılı sınavların yaptırılmasına ilişkin işlemler genel hükümler doğrultusunda hazırlanacak bir protokol ile belirlenir.

(4) Yazılı sınav, yüz tam puan üzerinden değerlendirilir ve en az yetmiş puan alanlar başarılı sayılır.

(5) Kadastro müdürü, tapu müdürü, tapu ve kadastro eğitim müdürü, halkla ilişkiler müdürü, bilgi işlem merkezi müdürü ve şube müdürü kadrolarına atanacaklardan yazılı sınavda en yüksek puan alan adaydan başlamak üzere ilan edilen kadro sayısının beş katına kadar aday sözlü sınava alınırSon adayla aynı puana sahip olan personelin tamamı sözlü sınava alınır.

(6) Sözlü sınavda ilgili personel, Sınav Kurulunun her bir üyesi tarafından;

a) Sınav konularına ilişkin bilgi düzeyi,

b) Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gücü,

c) Liyakati, temsil kabiliyeti, tutum ve davranışlarının göreve uygunluğu,

ç) Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı,

d) Genel kültürü ve genel yeteneği,

e) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı,

esas alınarak yüz tam puan üzerinden değerlendirilir. Her üyenin vermiş olduğu puanların aritmetik ortalaması alınarak personelin sözlü sınav puanı tespit edilir ve imza altına alınır. Bunun dışında sözlü sınavla ilgili herhangi bir kayıt sistemi kullanılmaz. Sözlü sınavda yüz üzerinden en az yetmiş puan alanlar başarılı sayılır.

Duyuru ve başvuru

MADDE 9 - (1) Görevde yükselme suretiyle atama yapılacak kadrolar ile yazılı sınav konu başlıkları yazılı sınavdan kırkbeş gün önce duyurulur. İlan edilen kadrolar için belirlenen başvuru tarihinin son günü itibarıyla aranan nitelikleri taşıyan personel, başvuru şartlarını taşıdığı farklı unvanlı kadrolardan sadece biri için duyuruda belirtilen şekilde başvuruda bulunabilir. Aylıksız izinde bulunanlar dahil olmak üzere, ilgili mevzuatı uyarınca verilen izinleri kullanmakta olanların da sınava katılmaları mümkündür.

(2) Başvurular Personel Bilgi Sistemi üzerinden elektronik olarak yapılır. Elden veya posta yoluyla yapılan başvurular işleme konulmaz. İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığı tarafından Personel Bilgi Sistemi üzerinden başvurular incelenerek, aranan şartları taşıyanlar Genel Müdürlük resmi internet sitesinde ilan edilir.

Değerlendirme ve sınav sonuçlarının duyurulması

MADDE 10 - (1) Görevde yükselme suretiyle ilan edilen boş kadro sayısı kadar atama yapılmasında başarı puanı esas alınır. Başarı puanı, kadastro müdürü, tapu müdürü, tapu ve kadastro eğitim müdürü, halkla ilişkiler müdürü, bilgi işlem merkezi müdürü ve şube müdürü kadrolarına atanacaklar için sözlü sınav; diğer kadrolara atanacaklar için yazılı sınav puanı esas alınmak suretiyle tespit edilir ve Kurumun resmi internet sitesinde ilan edilir.

(2) Sınav Kurulu tarafından yapılan sınav değerlendirme sonuçlarına göre en yüksek puandan başlamak üzere belirlenen sayı kadar asıl ve en fazla asıl sayısı kadar yedek başarı listesi hazırlanır ve bu liste Sınav Kurulu tarafından imzalandıktan sonra İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığına gönderilir.

(3) Sınav sonuçları, Genel Müdürlüğe intikalinden itibaren en geç beş işgünü içerisinde Genel Müdürlüğün kurumsal internet sitesinde ilan edilir ve ilgililere yazılı olarak tebliğ edilmek üzere bölge müdürlüklerine bildirilir.

Sınavların geçersiz sayılması

MADDE 11 - (1) Sınavlarda kopya çekenler, kopya verenler veya bunlara teşebbüs edenler, sınav kağıtlarına belirtici işaret koyanlar sınav salonundan çıkarılır ve düzenlenecek bir tutanakla sınav kağıtları geçersiz sayılır. Ayrıca bu kişiler hakkında disiplin işlemi uygulanmak üzere disiplin amirlerine bildirilir.

(2) Sınava girecek adayın yerine başka bir kişinin sınava girdiğinin anlaşılması halinde, durum bir tutanakla tespit edilerek, adayın sınavı geçersiz sayılır. İlgililer hakkında yasal işlem yapılır.

Sınav sonuçlarına itiraz ve sınav belgelerinin saklanması

MADDE 12 - (1) Sınava katılanlar sınav sonuçlarına itiraz edebilirler. İlgililer, kendilerine yazılı olarak bildirilmesinden itibaren beş iş günü içerisinde sınav sonuçlarına itiraz edebilir. İtirazlar ilgili Sınav Kurulunca değerlendirilerek sonuç ilgiliye bir yazı ile bildirilir.

(2) Yapılan sınavlarda hatalı sorulara tekabül eden puanlar eşit şekilde diğer sorulara dağıtılır. Ancak soruların yüzde beşinden fazlasının hatalı olduğunun birinci fıkrada belirtilen süre içinde yapılan itirazlar üzerine veya herhangi bir şekilde tespit edilmesi halinde, sınav iptal edilir ve en kısa sürede yeni sınav yapılır.

(3) Sınavda başarı göstererek atananların sınavla ilgili belgeleri özlük dosyalarında, diğer belgeler ise bir sonraki sınav tarihine kadar İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığında saklanır.

Sınavı kazananların atanması

MADDE 13 - (1) Görevde yükselme veya unvan değişikliği sınavı sonucunda başarılı olanlar arasından, üç ay içinde başarı sıralamasına göre duyurulan boş kadro sayısı kadar atama yapılır. Ataması yapılacak personelin puanlarının eşit olması halinde, sırasıyla;

a) Daha üst öğrenimi bitirmiş olanlara,

b) Hizmet süresi fazla olanlara,

c) Üst öğrenim mezuniyet notu yüksek olanlara,

öncelik verilir.

(2) Duyurulan kadrolardan;

a) Atanma şartlarını taşımadıkları için sınavların geçersiz sayılması veya bu sebeple atamaların iptal edilmesi, atanılan göreve geçerli bir mazeret olmaksızın süresi içinde başlanılmaması ya da atanma hakkından vazgeçilmesi,

b) Emeklilik, ölüm, memurluktan çekilme veya çıkarılma, başka unvanlı kadrolara ya da başka bir kuruma naklen atanma,

sebepleriyle boş kalan veya boşalanlara, görevde yükselme veya unvan değişikliği sınavı tarihinden itibaren altı aylık süreyi aşmamak üzere aynı unvanlı kadrolar için yapılacak müteakip sınava ilişkin duyuruya kadar, belirlenmiş olması halinde yedekler arasından başarı sırasına göre atamaları yapılabilir.

(3) Bu Yönetmelik kapsamındaki sınavlara herhangi bir sebeple katılmayanlar ile başarısız olan veya yedeklerden altı ay içindeki müteakip sınava ilişkin duyuruya kadar atanmamış olanlar ya da atanma haklarından herhangi bir sebeple feragat edenler, aynı unvanlı kadrolara yapılacak atamalar için bu Yönetmelikte öngörülen bütün usul ve esaslara tabidir.

(4) Bu Yönetmelik kapsamında bulunan ve doktora öğrenimini bitiren personelden, atanılacak görev için aranan hizmet süresine sahip olmaları ve mevzuatla aranan öğrenim şartını taşımaları kaydıyla uzman veya aynı düzeydeki görevler ile daha alt görevlere yapılacak atamalarda bu Yönetmelik uygulanmaz.

Unvan değişikliği sınavı

MADDE 14 - (1) 5 inci maddenin ikinci fıkrasında belirtilen unvan değişikliğine tabi kadrolara, bu unvanları en az ortaöğretim düzeyinde mesleki veya teknik eğitim sonucu ihraz etmiş bulunan personelin atanması, bu Yönetmelikte belirtilen usul ve esaslar çerçevesinde sözlü sınava ilişkin hükümler hariç olmak üzere yapılacak unvan değişikliği yazılı sınavı sonucundaki başarısına göre gerçekleştirilir.

(2) Unvan değişikliği sınavları, Genel Müdürlükçe belirlenecek görev alanları ve atama yapılacak görevin niteliğine ilişkin konularda yazılı olarak yaptırılır ve bu sınavlara katılacaklarda, Genel Müdürlükte veya öğrenim durumları ile ilgisi bulunmayan görevlerde belirli süre hizmet yapmış olma şartı aranmaz. Unvan değişikliği sınavı kapsamındaki görevlere, sadece Genel Müdürlük personeli başvurabilir.

(3) Unvan değişikliği sınavında yüz puan üzerinden en az yetmiş puan alanlar başarılı sayılır.

(4) Bu Yönetmelik kapsamındaki personelden doktora öğrenimini bitirmiş olanlar, unvan değişikliği sınavına katılmaksızın öğrenimle ihraz edilen görevlere atanabilirler.

Sınav Kurulunun teşekkülü

MADDE 15 - (1) Sınav Kurulu, Genel Müdür veya görevlendireceği Genel Müdür Yardımcısının başkanlığında; aralarında İnsan Kaynakları Dairesi Başkanının da bulunduğu Genel Müdür tarafından belirlenen toplam beş asıl ve üç yedek üyeden oluşur.

(2) Sınav Kurulunu teşkil eden üyeler, görevde yükselme sınavına alınacak personelden öğrenim ve ihraz ettikleri unvanlar itibarıyla daha düşük seviyede olamazlar.

(3) Sınav Kurulunun Başkan ve üyelerinin görevde yükselme sınavına eşlerinin, ikinci dereceye kadar (bu derece dahil) kan ve kayın hısımlarının katıldığının tespit edilmesi halinde bu üye veya üyeler Sınav Kurulu üyeliğinden çıkarılır ve bunların yerine yedek üye veya üyeler görevlendirilir.

(4) Sınav Kurulu üye tam sayısı ile toplanır, kararlar çoğunlukla alınır, çekimser oy kullanılamaz.

(5) Sınav Kurulunun sekretarya hizmetleri İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığınca yürütülür.

Sınav Kurulunun görev ve yetkileri

MADDE 16 - (1) Sınav Kurulunun görev ve yetkileri aşağıda belirtilmiştir.

a) Görevde yükselme veya unvan değişikliği sınavlarına katılacaklar için Genel Müdürlükçe belirlenen görev alanları ve atama yapılacak görevin niteliği ile ilgili ana konu başlıklarını belirlemek veya belirletmek suretiyle sınava katılacak personele duyurulmasını sağlamak,

b) Sınav sonuçlarını ilan etmek,

c) Sınav sonuçlarına yapılacak itirazları incelemek ve karara bağlamak,

ç) Sınavların düzenli şekilde yürütülmesini sağlamak ve sınavlarla ilgili diğer işleri sonuçlandırmak.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Görev grupları arasında geçişler

MADDE 17 - (1) 5 inci maddede belirtilen görev grupları arasındaki geçişler aşağıdaki esaslar çerçevesinde yapılır:

a) Aynı görev grubunda kalmak kaydıyla, atanılacak kadronun gerektirdiği şartları taşıyanlar aynı düzey unvana veya bu unvanın bulunduğu aynı alt gruptaki diğer unvanlara veya daha alt unvanlara sınavsız naklen atanabilirler.

b) Gruplar arası görevde yükselme niteliğindeki geçişler ve alt gruptan üst gruplara geçişler görevde yükselme sınavına tabidir. Ancak Genel Müdürlükte veya diğer kamu kurum ve kuruluşlarında daha önce görev yaptıkları unvanlar ile bu unvanlarla aynı düzey veya alt unvanlara, görevde yükselme sınavına tabi tutulmadan atama yapılabilir.

c) Unvan değişikliğine tabi kadrolar arasındaki geçişler ilgili kadro için düzenlenen unvan değişikliği sınavı sonucuna göre yapılır.

Özelleştirilen kuruluşlardan atama

MADDE 18 - (1) 24/11/1994 tarihli ve 4046 sayılı Kanunun 22 nci maddesi uyarınca yapılan atamalarda bu Yönetmelik hükümleri uygulanmaz.

Kazanılmış haklar

MADDE 19 - (1) Bu Yönetmelik kapsamına giren unvanları, ilgili mevzuatı uyarınca kazananların hakları saklıdır.

Engellilerin sınavı

MADDE 20 - (1) Genel Müdürlük, gerekli şartları taşıyan ve atama yapılacak görevi yerine getirebilecek durumda bulunan engellilerin sınavlarının yapılabilmesi için gerekli önlemleri alır.

Hüküm bulunmayan haller

MADDE 21 - (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde; 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmelik hükümleri uygulanır.

Yürürlükten kaldırılan yönetmelik

MADDE 22 - (1) 20/6/2011 tarihli ve 27970 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.

Geçiş hükmü

GEÇİCİ MADDE 1 - (1) 18/4/1999 tarihinde görevde bulunan personel hakkında, 6 ncı maddenin uygulanması bakımından unvanlar itibariyle belirlenmiş bulunan öğrenim düzeylerinin bir alt öğrenim düzeyi uygulanır.

(2) 18/4/1999 tarihinde görevde bulunan ve aynı tarih itibariyle iki yıllık yükseköğrenim mezunu olanlar, diğer koşullara sahip oldukları takdirde, 6 ncı maddenin uygulanması bakımından dört yıllık yükseköğrenim görmüş kabul edilirler.

Yürürlük

MADDE 23 - (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 24 - (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün bağlı bulunduğu Bakan yürütür.

 
AFET VE ACİL DURUM ÇALIŞANLARI İLE BİR ARAYA GELDİK PDF Yazdır E-posta
Yazar admin   
Salı, 25 Mart 2014 22:29

Genel Başkanımız Necati Alsancak Ankara İl Afet ve Acıil Durum Müdürlüğünü ziyaret ederek çalışanlar ile bir araya geldi

Burada çalışanların sorunlarını dinleyen Genel Başkanımız AFAD çalışanların sorunlarının çözümü için var güçleriyle mücadele edeceklerini ifade etti.

İLBANK’a Ziyaret

Genel Başkanımız ayrıca İLBANK’ı da ziyaret ederek yöneticilerle çalışanların sorunlarını görüştü.

Salı, 25 Mart 2014 22:45 tarihinde güncellendi
 
AFET VE ACİL DURUM ÇALIŞANLARI İÇİN DANIŞTAY’A ZİYARET PDF Yazdır E-posta
Yazar admin   
Salı, 25 Mart 2014 22:26

Sendikamız  çalışanların merakla bekledikleri hukuki süreçlerin bir an önce sonuçlanması için  çalışmalara devam ediyor. Bu çerçevede Genel Başkanımız Necati Alsancak Danıştay’ı ziyaret etti. Genel Başkanımız Danıştay 11. Dairesi Başkanı Sayın Asuman Yet ile bir görüşme gerçekleştirdi.

Genel Başkanımız 11. Daire Başkanı  Sayın Asuman Yet’e  İl Özel İdaresi ve Afet ve Acil Durum çalışanlarının sosyal denge sözleşmesi ile ilgili açtıkları ve temyize gönderilen davaları ifade ederek  çalışanların söz konusu davaların bir an önce sonuçlandırılmasını beklediklerini kaydetti. Yargının yükünü bildiklerini belirten Alsancak fakat çalışanlar için bu davaların önemine dikkat çekti.  

Salı, 25 Mart 2014 22:29 tarihinde güncellendi
 
GENEL BAŞKANIMIZ ÇANKIRI’YI ZİYARET ETTİ. PDF Yazdır E-posta
Yazar admin   
Salı, 25 Mart 2014 11:25

Genel Başkanımız Necati Alsancak. Çankırı'yı ziyaret ederek, Türkiye Kamu-Sen Çankırı İl Temsilciliği tarafından gerçekleştirilen Çankırı il istişare toplantısına katıldı. Toplantıda il temsilcimiz, yeri temsilcilerimiz ve üyelerimizle bir araya geldi.

Toplantıda Türkiye Kamu-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk bir konuşma yaptı. Konuşmasında Bayrak'la Andımız'la uğraşanların bugün reklamlarında bu değerlerimizi kullandığına vurgu yapan İsmail Koncuk, milletin her bir ferdinin bu yapılanları iyi değerlendirmesi gerektiğini söyledi. Koncuk, " Bu ülke çok kötü günler yaşıyor. Maalesef her geçen gün bu ülke demokrasiden, insan haklarından, yargı bağımsızlığından uzak bir çukurun içine çekiliyor ve bunu birçok insan seyrediyor. Siz elinizi kolunuzu terör örgütüne kaptıracaksınız, 40 bin insanı katleden bebek katilini beyefendi mertebesine çıkaracaksınız ve diyeceksiniz ki, seçim reklamlarında Türk bayrağını kullanmamı hazmedemiyorlar, varböyle bir şey?

Arif Nihat Asya'nın Bayrak şiirini ders kitaplarından kaldıracaksınız ama meydanlarda Bayrak şiirini okuyacaksınız. Bunları millet olarak görüp değerlendirmek zorundayız. Andımız'ı kaldırdılar, bu sadece ilköğretim okullarında çocuklarımızın sabah derse girerken okudukları bir metin değil ki. Andımız, bu memleketin evlatlarına, milli kimliğini ve Türk olduğunu hatırlatan bir metindir. Eğer bir millet adına sahip çıkamıyorsa vatanına nasıl sahip çıkacak. Bu uygulama milletin adıyla Türklükle hesabı olan, tarihi hesaplaşması olan adamların ortaya koyduğu bir uygulamadır." dedi.

 
GENEL BAŞKAN YARDIMCIMIZ BAYBURT’U ZİYARET ETTİ. PDF Yazdır E-posta
Yazar admin   
Cuma, 21 Mart 2014 09:39

Genel Başkan Yardımcımız Salih DEMİR ,Bayburt İl Temsilcisi Zafer SARGUT, Bayburt Acil Afet Sendika İşyeri Temsilcisi Selami KILIÇ ile 20 mart 2013 tarihinde 6525 Sayılı Kanunla Valiliğe bağlı olarak kurulan Rize İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü, Bayburt Kadastro Müdürlüğü ve Bayburt Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü ’nü ziyaret etti.

Oldukça faydalı geçen ziyarette özellikle müdürlük personelinin özlük haklarındaki yapılması gereken yeni düzenlemeler konusu ile yapılanma konuları görüşüldü .

 
<< Başlangıç < Önceki 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Sonraki > Son >>

Sayfa 1 - 16

 


ETİK HABER

Memurun Yeri Haber

Faydalı Linkler

Kurumlarımız

 

Gazetemiz

Nisan 2010 Gazete